Olej silnikowy – przechowywanie i termin ważności

power1gps4lJeżeli wymianę oleju silnikowego oddajemy w ręce specjalistów, jesteśmy w bardzo komfortowej sytuacji. Oni bowiem doskonale wiedzą, ile oleju potrzebuje nasz samochód i jakiej jakości powinien on być. Zawsze więc uzupełnią braki w naszym samochodzie odpowiednim olejem. Kiedy jednak wymiany tej dokonujemy sami, bardzo często zdarza się, że jakaś ilość oleju pozostanie nam w pojemniku. Nasuwa się wtedy pytanie, co z takim płynem zrobić?

Olej silnikowy jak każdy produkt ma swój termin przydatności do użycia. Ciężko jednak wyznaczyć jedną ogólną granicę używalności dla wszystkich tego typu produktów. Powszechnie przyjmuje się, że otwarty przez nas olej może być przechowywany przez około dwa lata, a fabrycznie zamknięty można przechowywać nawet przez pięć lat. Wszystko uzależnione jest jednak od opinii producenta. Każda marka podaje bowiem na opakowaniu informację jak długo można przechowywać taki olej.

Termin ważności oleju ściśle uzależniony jest od sposobu jego przechowywania. Opakowanie z olejem powinno być bardzo szczelnie zamknięte. Ponadto, należy go przechowywać w miejscu, gdzie nie dociera światło słoneczne i panuje stała temperatura. Dobrym wyjściem będzie piwnica lub garaż. Oleju silnikowego nie należy wozić ze sobą w samochodzie! Niektóre oleje silnikowe wciąż możemy kupić w metalowej puszce. Metal bardzo szybko wchodzi w reakcję z olejem, dlatego termin przechowywania takiego produktu nie może być dłuższy niż półtora roku.

Jeśli nie mamy warunków do przechowywania pozostałego nam w opakowaniu oleju, warto wcześniej zorientować się, ile oleju mieści się w naszym silniku. Oleje bowiem sprzedawane są w pojemnikach o różnej pojemności. Mając takie dane, będziemy mogli jak najlepiej dostosować ilość płynu do potrzeb naszego samochodu. W ten sposób pozbędziemy się problemu z przechowywaniem reszty oleju.

2 thoughts on “Olej silnikowy – przechowywanie i termin ważności

  1. JA używałem oleje 12 letnie do mojego WW Polo i nic się nie działo – oleje były amerykańskie, oryginalnie zamknięte, firmowe: Castrol, Mobil , Penzzoil, Quaker State. Nie sądzę by olej ulegał jakiejś dużej gegradacji będąc szczelnie zamkniety , bo moja polówka nie brała oleju , nie kopciła i paliła poniżej 5 l/100 km !!!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *